دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۶
آب و هوای نامناسب در آمریکای جنوبی دلیل اخلال بر کاشت کشاورزان

باران در نواحی دیگر نیز در بسیاری از ایالتهای آرژانتین در حال بارش است و عملیات کشاورزی را مختل نموده است و در این مناطق برداشت گندم و کاشت سویا و محصولات دیگر را مشکل ساز گردیده است .

در برزیل آب و هوای خشک و گرم در نیمه دوم ماه اکتبر در بسیاری از ایالتهای برزیل مشکلات زیادی ایجاد کرده است و پیش بینی بارشهای باران در هفته منتهی به ۲۴ اکتبر احتمالا به حدی کم خواهد بود که کسری رطوبت خاک جبران نخواهد شد .

خشکی آب و هوای امسال که تا پایان ماه اکتبر ادامه خواهد داشت بسیار غیر عادی است . محصولاتی که کشاورزان به امید بارش باران کاشته اند اکنون در وضعیت نامناسبی بسر می برند و احتمالا در این زمینها باید کاشت محدود صورت گیرد . در کل کاشت سویا در مراکز و بخش شمالی برزیل با تاخیر زیادی مواجه شده است .

از طرف دیگر زمین در ایالتهای گراند دوسول و سانتا کاتارینا باتلاقیست و کاشت سویا را ناممکن نموده است . از طرف دیگر زمینهای باتلاقی در ریوگراند دوسول و سانتاکاتارینا کاشتسویا را با مشکل روبرو نموده است و این در حالیست که آب و هوای مناسب باعث شد که ۱۶ اکتبر ۵۱% از مساحت هدف کاشت سویا به پایان برسد و این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته میزان هدف کاشت به ۴۷% رسیده بود .

محصولات گندم به شدت خسارت دیده و احتمالا ۲ تا ۳ میلیون تن گندم در طی چند هفته اخیر به دلیل بارشهای شدید باران از بین رفته این ضایعات نه تنها در آرژانتین بلکه در مراکز مهم رشد گندم پاراگوئه ، اروگوئه و برزیل نیز ضایعات زیادی را تجربه کرده است .

کیفیت محصول در بسیاری از مناطق به حدی پایین است که فقط می توان از این محصولات به عنوان خوراک دام بهره برداری کرد . جمع کل میزان تولید محصول گندم برزیل در سال زراعی ۲۰۱۷/۱۸ احتمالا ۲/۱ تا ۲/۳ میلیون تن کمتر از تولید ۶/۷ میلیون تنی سال گذشته خواهد بود زیرا مساحت زیر کشت برزیل ۰/۲ میلیون هکتار کاهش و میزان باردهی محصولات نیز تنزل پیدا کرده است و به همین میزان تقاضای وارداتی گندم برزیل افزایش خواهد داشت .

Telegram: @roghanir

نام تجاری سازنده sssss

با عضویت در سایت این امکان برای شما فراهم می شود تا آخرین تغییرات قیمت به شماره همراه شما پیامک شود .