یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
احتمال تغییر و تحول در قیمتهای فروش آتی دانه و کنجاله سویا

به احتمال زیاد تغییر و تحولاتی (در آینده نزدیک) در قیمتهای فروش آتی سویا و کنجاله سویا در بازار بورس شیکاگو رخ خواهد داد . دلایل آن به شرح ذیل میباشد :

۱- انتظار می رفت که وضعیت آب و هوای آرژانتین بهبود پیدا کند ولی این انتظار به حقیقت تبدیل نشد . خشکی همچنان در آرژانتین پایدار است و دمای هوا به ۴۰ درجه سانتیگراد رسیده و انتظار می رود که این وضعیت تا ۹ فوریه ادامه پیدا کند .

در روز ۱۰ تا ۱۲ فوریه بارانهای مفیدی در آرژانتین پیش بینی شده و لیکن به احتمال زیاد این بارشها به میزان کافی نخواهد بود و این احتمال نیز وجود دارد که خشکی آب و هوا در ۱۳ و ۱۴ فوریه نیز در آرژانتین حاکم باشد .

۲- در حدود ۶۰ تا ۷۰% از مناطق رشد ذرت و سویای آرژانتین از خشکی در معرض آسیب میباشد و از این تاریخ به بعد هر روز خشکی منجر به کاهش میزان باردهی محصولات خواهد شد .

این احتمال را نمیتوان نادیده گرفت که میزان تولید امسال سویای آرژانتین به ۴۷ میلیون و یا کمتر تنزل پیدا کند .

با این حال که قیمتهای داخلی سویا به بالاتر از ۵۵۰۰ پسوس افزایش یافته است با این حال کشاورزان آرژانتینی چندان تمایلی به فروش محصولات خود نشان نمیدهند و این باعث کاهش میزان روغنکشی ها و صادرات سویای آرژانتین گردیده و میزان موجودیهای صادراتی کنجاله و روغن سویا را نیز تنزل داده است .

۳- در مراکز اصلی رشد سویا بارانهای بیش از حد نرمال، برداشت محصولات را به تاخیر انداخته و احتمال دارند که میزان آفات افزایش یابد و کیفیت محصولات نیز وخیم تر خواهد شد .

در بازار فروش آتی بورس شیکاگو قیمتهای سویا ۳۰ تا ۳۱ در هر بوشل و قیمت کنجاله سویا در ۲ قرارداد اول ۱۲ تا ۱۳ سنت کاهش پیدا کرد (در طی ۴ روز گذشته) ولی در حال حاضر ما پیش بینی می کنیم که به دلیل خراب شدن وضعیت آب و هوای آمریکای جنوبی و ضایعات محصولات قیمتهای فروش آتی افزایش یابد .

 

Telegram: @roghanir

نام تجاری سازنده sssss

با عضویت در سایت این امکان برای شما فراهم می شود تا آخرین تغییرات قیمت به شماره همراه شما پیامک شود .