شنبه ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

 

میزان صادرات روغن آفتابگردان روسیه به ایران و هندوستان در ماه مارس افزایش داشت . روسیه ۴۱ هزار تن روغن آفتابگردان به ایران و ۱۶ هزار تن به هندوستان صادر کرد .میزان تولید و صادرات روغن آفتابگردان روسیه پیرو روال فصلی در ماه مارس بهبود پیدا کرد و بازهم فراتر از حجم سال گذشته رفت زیرا میزان تولید داخلی محصولات آفتابگردان روسیه یک رکورد بود و میزان تقاضای وارداتی جهان نیز بسیار زیاد می باشد . تصمیم دولت ترکیه در خصوص حذف روسیه از لیست واردکننده هایی که شامل واردات بدون مالیات گمرکی به ترکیه می باشند در اواسط ماه مارس اجرایی شد .

این یکی از مسائل نامعلوم است که باید به دقت به آن توجه داشت . بنا به گزارشاتی که به دست ما رسیده برخی از کارخانه های روغنکشی آفتابگردان روسیه بالاجبار میزان تولید خود در ماه آوریل را کاهش داده اند زیرا میزان تقاضا برای روغن آفتابگردان روسیه کاهش پیدا کرده است .

دلیل این کاهش میزان تقاضا افزایش تفاوت قیمت روغن آفتابگردان روسیه در مقابل روغن آفتابگردان اوکراین در بازار صادراتی اخیر حاشیه دریای سیاه می باشد . میزان افزایش تولید سالیانه روغن آفتابگردان صنایع بزرگ و متوسط روسیه از ۴% در ماه فوریه به ۱۵% در ماه مارس رسید و به این ترتیب میزان رشد در جمع کل تولید روسیه از ماه اکتبر ۲۰۱۶ به ۳۴ میلیون تن و یا به عبارت دیگر به ۱۵% رسید . بر خلاف کاهش میزان صادرات روغن آفتابگردان روسیه در ماه فوریه ، در ماه مارس میزان صادرات روغن آفتابگردان روسیه ۳۹% افزایش داشت .

جالب است که بدانید که بیشتر رشد میزان صادرات روغن آفتابگردان روسیه به ترکیه مربوط می باشد و روسیه میزان صادرات ماهانه و سالانه خود را به ۲ برابر ارتقاء داد . دست اندرکاران بازار اعتقاد دارند که بازیگران کلیدی بازار از قبل اطلاع داشتند که ترکیه تصمیم دارد ورود روغن آفتابگردان روسیه به منظور فرآوری های بیشتر و صادرات مجدد را ممنوع کند .

منبع : Oilworld.biz

نام تجاری سازنده sssss

با عضویت در سایت این امکان برای شما فراهم می شود تا آخرین تغییرات قیمت به شماره همراه شما پیامک شود .