سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵
جدیدترین رویدادهای جهانی انواع روغن خام و دانه های روغنی در هفته گذشته

کمبود شدید روغن های نباتی در سال 2016 باعث تحلیل رفتن موجودی های ذخیره سازی شده گردید، به همین دلیل عرضه و تقاضا دچار مشکل خواهد شد.

مشکلات در معاملات جهانی و عرضه و تقاضا بصورت خوش بینانه حداقل در نیمه اول سال 2017 پایدار خواهد بود.

دانه های روغنی:

بزرگترین سورپریز در هفته منتهی به سیزدهم ماه ژانویه مربوط به گزارشهای USDA می باشد، این مرکز در گزارش تجدید نظر آمارهای قبلی، در دوازدهم ماه ژانویه اعلام کرد که میزان تولید محصولات سویای آمریکا 5/1 میلیون تن کمتر از حدی خواهد بود که در گزارش های قبلی این مرکز اعلام شده بود. در این گزارش اعلام شده که میزان مساحت زیر کشت سویا و همچنین میزان باردهی محصولات سویای آمریکا کمتر از حدی خواهد بود که قبلاً در گزارش ها پیش بینی شده بود. USDA  در گاش جدید خود اعلام کرد که میزان رویدادهای وضعیت محصولات آمریکای جنوبی اکنون در مرکز توجه همه دست اندرکاران قرار دارد. دور نمای وضعیت محصولات برزیل خوب به نظر میرسد.، سویا احتمالاً به سختی فراتر از حدود کنونی خواهد رفت و بازار در راستای یک عقب نشینی انعطاف پذیر می باشد.

یکی از فاکتورهای تغییر دیگر وضعیت محصولات آرژانتین می باشد. محصولات غلات و دانه های روغنی به شهرت با خط وضعیت بد آب و هوا مواجه می باشند. محصولات در بعضی نقاط با خطر خشکی بیش از حد و در بعضی نقاط نیز با خطر بارشهای بیش از حد معمول دسته و پنجه نرم می کنند. با همه این احوال حتی در صورتی که ما تصور کنیم که میزان تولید سویای آرژانتین به 52 تا 53 میلیون تن کاهش پیدا کند، با این حال میزان تولید جهانی سویا بیشتر از میزان مصرف خواهد بود، در نتیجه در پایان فصل محصولات 17 – 2016 سویای Carry-cut آمریکا 60 میلیون بوش کمتر از میزان تخفیفهای قبلی بوده و پیش بینی کرد که میزان تولید سویای آمریکا احتمالاًبه 4/11 میلیون تن خواخد رسید.

به نظر ما میزان صادرات سویای آمریکا بسیار بیشتر از 8/55 میلیون تن اعلام شده از طرف USDA و به 8/59 میلیون تن خواهد رسید، به همین دلیل ما انتظار داریم که میزان موجودی های ذخیره سویای آمریکا با کاهش به حدود 5/9 میلیون تن برسد.

قیمت های فروش آتی سویا در بازار بورس شیکاگو (در 12 ژانویه) افزایش پیدا کرد و در قرارداد اول با 26 تا 29 سنت افزایش بسته شد.

اما آیا این افزایش قیمت تداوم خواهد داشت؟

نام تجاری سازنده sssss

با عضویت در سایت این امکان برای شما فراهم می شود تا آخرین تغییرات قیمت به شماره همراه شما پیامک شود .