سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
رئیس اتاق ایران:توجه به بازار غذای حلال و گردشگری سلامت در کشور یک ضرورت است

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «غلامحسین شافعی» امروز (سه شنبه) در نشست اعضای هیات رئیسه اتاق ایران با سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل این اتاق افزود: گردشگری سلامت از ظرفیت استثنایی در اقتصاد کشور برخوردار است و از طرفی، کشورهای اطراف و همسایگان نیاز شدیدی به استفاده از این ظرفیت ها دارند.
به گفته این مقام مسئول، چنانچه گردشگری سلامت در کشور به درستی ساماندهی شود، نقش بیشتر و موثرتری در اقتصاد خواهد داشت.
وی با اشاره به گردش مالی بالای بازار حلال در جهان گفت: سهم ایران از این بازار بسیار ناچیز بوده و لازم است توجه بیشتری در این زمینه انجام شود.
شافعی مهمترین سرمایه هر کشور را نیروی انسانی و تاثیرگذار ترین موضوع در مسائل انسانی را، بهداشت درمان و تغذیه عنوان کرد.
وی ادامه داد: بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در سال‌های گذشته بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی خود در بخش درمان داوطلبانه گامهای موثری برداشته اند و «ان جی او ها»ی مختلفی با عناوین نیکوکاری در بخش سلامت شکل گرفت، اما برای بهره‌گیری و ساماندهی بیشتر این بخش، نیازمند تعاملات بیشتری با دولت است.
شافعی با اشاره به فعالیت‌های برون‌مرزی قابل توجه بخش خصوصی در بخش سلامت، دارویی، پزشکی و به ویژه صنایع غذایی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی، ایران از پتانسیل بالایی برخوردار است، ضمن اینکه دارو و تجهیزات پزشکی در سالهای گذشته سهم و نقش بالاتری در اقتصاد و بازارهای جهانی یافته است.
به گزارش ایرنا، 24 دیماه گذشته به منظور تحقق اهداف سند چشم انداز20 ساله، قوانین و برنامه های توسعه اقتصادی - اجتماعی کشور و در اجرای فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر توسعه علمی و فناوری و تقویت اقتصاد مقاومتی و توسعه صنعت کشور و بالندگی اقتصاد دانش بنیان و استفاده از ظرفیت های متقابل موجود در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، تفاهم نامه همکاری بین این دستگاه ها تدوین و مبادله شد.

www.roghan.ir
Telegram: @roghanir

نام تجاری سازنده sssss

با عضویت در سایت این امکان برای شما فراهم می شود تا آخرین تغییرات قیمت به شماره همراه شما پیامک شود .