یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
شریعتمداری: شبکه ایران کالا گامی عملی در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، وزیرصنعت ، معدن وتجارت ادامه داد:رشد منفی ده درصدی سال های گذشته آن هم در دو سال پیاپی دوران غمباری بود که با همت و همیت صنعتگران و باوجود فشارهای نظام سلطه مجددا برخاستیم و روند روبه رشد صنعتی آغاز شد.
وی اظهار داشت:در ۱۰ ماهه گذشته بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی مورد بهره برداری و آغاز به کار گرفته که حاکی از پیشی گرفتن رویش ها از ریزش هاست.
او از تقاضای تاسیس ۱۶ هزار و ۶۰ واحد صنعتی جدید در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و تصریح کرد:این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۲۳ درصد افزایش داشته که نشانگر وجود امید به آینده و آینده صنعت کشور است.
شریعتمداری با اشاره به وجود حدود ۸۵ هزار واحد صنعتی در کشور ادامه داد:بیش از ۸۰ هزار واحد آن کوچک و متوسط است و نزدیک به ۴۰ هزار واحد آن در شهرک ها و نواحی صنعتی قرار دارند.
وی نوسازی صنعتی را از اولویتهای مهم صنعت کشور برشمرد و تاکید کرد:صنعت نیازمند نوسازی و بازسازی است که اختصاص ۳۲ هزار میلیارد ریال در بودجه ۹۷ برای این مهم از اقدامات خوب نمایندگان مجلس بود.
وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد:آمارها نشان می دهد به میزانی که صنعت رشد کرده اما قدرت خرید مردم افزایش نیافته که نتیجه آن باقی ماندن محصولات در انبار ها است.
وی با تاکید بر توجه به صادرات به عنوان یکی از نیازهای وضع موجود افزود: در بودجه ۹۷ حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع برای مشوق های صادراتی و ورود به بازارهای جهانی در نظر گرفته شده است.
وزیر صنعت ادامه داد:با گسترش it و ict تبلیغات در شبکه های اجتماعی، فضای وب و وبلاگها شکل گرفته است، اما تبلیغات هدفمند در قالب پلت فرم های تلویزیونی با استفاده از چهره های مشهور کشور و جلوه های هنری همچنان جایگاه خود را دارد.
شریعتمداری راه اندازی سایت اینترنتی پرقدرت را از نکات قابل توجه این شبکه دانست و افزود:برند سازی و فرهنگسازی مصرف کالای ایرانی مهم است و شکل گیری پویش آری به کالای ایرانی در فضای مجازی نمونه هایی از ورود جوانان به این حوزه است.
وی ابراز امیدواری کرد: با افتتاح این شبکه به عنوان حامی صنایع کوچک و متوسط شاهد قرار گرفتن نام برند ایرانی در بین سایر برندهای بنام خارجی باشیم.

Telegram: @roghanir

نام تجاری سازنده sssss

با عضویت در سایت این امکان برای شما فراهم می شود تا آخرین تغییرات قیمت به شماره همراه شما پیامک شود .