شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶
عدم افزایش قیمت جهانی سویا در نتیجه فراوانی میزان موجودیها

فراوانی میزان موجودیهای جهانی سویا مانع افزایش قیمت این محصول شده است .پروسه ضعیف وضعیت سویا و کنجاله سویا در تضاد با بازار جهانی نسبتا با ثبات روغنهای نباتی می  باشد . بصورت معمول وضعیت نامعلوم آب و هوا در ماههای ژوئن ، جولای و اگوست احتمالا باعث ایجاد نوسانات قیمت خواهد شد .

این احتمال وجود دارد که قیمتهای فروش آتی سویا در قراردادهای ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ به حدود ۹۹ دلار در ازای هر بوشل افت پیدا کند البته این در صورتی خواهد بود که میزان کاشتسویای آمریکا برابر با میزان هدف گذاری شده باشد و آب و هوا نیز در طی ۳۳ ماه آینده  مشکلی ایجاد ننماید.

با وجود میزان بسیار بالای سویای چین (که ما آن را در حدود ۹۱ میلیون تن تخمین می زنیم) و علی رقم افزایش واردات جهانی ۹ میلیون تنی از ماه اکتبر تا سپتامبر ۲۰۱۶/۱۷۷ ما شاهد مازاد ۲۰ میلیون تنی تولید خواهیم بود که از نتیجه افزایش میزان موجودیهای ذخایر جهانی در پایان ۲۰۱۶/۱۷ حاصل شده است (در حدود ۱۰۰ میلیون تن).

این تحسین برانگیز است و چنین وضعیتی تاکنون مشاهده نشده و بیانگر این واقعیت است که میزان موجودیهای جهانی سویا بسیار فراوان است ، بخصوص با در نظر گرفتن اینکه کشاورزهای آمریکا قصد دارند مساحت زیر کشت سویا را در بهار امسال ۲/۴۴ میلیون هکتار  نسبت به سال گذشته افزایش دهند .

در حال حاضر در بعضی نقاط آمریکا کاشت محصول به دلیل نامناسب بودن آب و هوا تاخیر افتاده وضعیت نامناسب آب و هوا در نقاط کلیدی کشت آمریکا در تابستان امسال فاکتور  اصلی تغییر دهنده این وضعیت خواهد بود . تخمین زدن در خصوص میزان باردهی و تولید در حال حاضر بسیار زود هنگام است . در ۱۸ می قیمتهای فروش آتی سویا ۱۵ تا ۳۱۱ سنت در  هر بوشل تنزل پیدا کرده است . این تنزل به دلیل نابسامانی وضعیت سیاسی و کاهش ارزش پول برزیل (ریل) رخ داد .

Telegram: @roghanir

کلمات کلیدی : قیمت روغن، روغن سویا، روغن افتابگردان ، روغن نارگیل، روغن پالم ، اخبار روغن ، کنجاله

نام تجاری سازنده sssss

با عضویت در سایت این امکان برای شما فراهم می شود تا آخرین تغییرات قیمت به شماره همراه شما پیامک شود .