سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
میزان روند صادرات سویا در آمریکای جنوبی

باید به این نکته اشاره کنیم که میزان صادرات سویا در ماه می سال گذشته ۱.۶۸ میلیون تن و در حد فاصل میان ماه ژانویه تا ماه می سال ۲۰۱۷ میزان صادرات آرژانتین ۲.۷۱ میلیون تن به ثبت رسیده است . ما در حال حاضر بر این فرض هستیم که میزان صادرات آرژانتین در حد فاصل ماه مارس تا ماه فوریه سال زراعی ۲۰۱۸/۱۹ در حدود ۲.۹ میلیون تن باشد این بسیار پایین‌تر از صادرات ۷.۳ میلیون تنی فصل گذشته می باشد با این حال احتمال دارد که میزان صادرات واقعی حتی کمتر از این باشد .

ضرباهنگ میزان صادرات سویا برزیل روند صعودی پیدا کرد بنا به آمارهای موسسه در ۱۳ روز اول ماه می برزیل ۵.۳۴ میلیون تن سویا صادر کرده است( در قیاس با ۵.۰۱ میلیون تن سال قبل ) این در حالی است که میزان صادرات روغن سویای برزیل با افزایش به ۸۰ هزار تن ( در قیاس با ۱۸) و میزان صادرات کنجاله سویای برزیل به ۰.۶۲ میلیون تن رسیده است ( در قیاس با ۰.۷۲). ما تخمین میزنیم که میزان صادرات سویای برزیل در کل ماه می به رکورد ۱۱.۲ تا ۱۱.۵ میلیون تن برسد .

در طی هفته های آینده میزان صادرات سویای برزیل بسیار بالاتر از سال گذشته باقی خواهد ماند برای ماه می تا آگوست صادرات سویای برزیل به رکورد جدید ۳۸.۶۵ برسد. این ۵.۶ میلیون تن بالاتر از میزان صادرات سال قبل به شمار می‌رود.

میزان کاهش شدید ذخایر صادراتی کشورهای دیگر آمریکای جنوبی باعث شد که تقاضای جهانی به سمت برزیل سوق داده شود باید به این نکته اشاره کنیم که با افزایش میزان تقاضا برای کنجاله سویا میزان روغنکشی های سویا نیز افزایش پیدا کرده است اما تخمین میزنیم به جمع کل میزان صادرات سویا برای روغنکشی های این کشور از ژانویه تا آگوست ۹۲.۲ میلیون تن باشد و این ۷.۲ میلیون تن بیشتر از میزان سال قبل است .

تقاضا برای سویای آمریکا شروع به افزایش نموده و در حال حاضر ما احتمال می‌دهیم که میزان صادرات سویای آمریکا از ماه می به بعد فراتر از سال گذشته برود برای ماه می تا ماه آگوست سال ۲۰۱۸ تخمین می‌زنیم که میزان صادرات سویای آمریکا ۲.۳ میلیون تن افزایش داشته باشد .

نام تجاری سازنده sssss

با عضویت در سایت این امکان برای شما فراهم می شود تا آخرین تغییرات قیمت به شماره همراه شما پیامک شود .