چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶


انتظار می رود که از ماه آوریل تا سپتامبر میزان تولید و واردات روغنهای نباتی افزایش چشمگیری داشته باشد . کاهش میزان موجودیهای ذخیره سازی شده روغنهای نباتی در حال حاضر نیاز شدیدی به افزایش چشمگیر میزان تولید دارد تا به این ترتیب حداقل میزان افزایش رشد مصرف معمول تامین شود . میزان تولید روغن پالم و روغن پالم کرنل امسال افزایش چشمگیری خواهد داشت و لیکن میزان تولید روغن سویا پایین تر از ظرفیت تولید باقی خواهد ماند مگر اینکه میزان تقاضا برای کنجاله سویا در ماههای آینده افزایش پیدا کند .

پیرو تجزیه و تحلیل هایی که امروز توسط کارشناسان ما صورت گرفت ما تخمین می زنیم که از اکتبر تا سپتامبر ۲۰۱۶/۱۷ میزان تولید ۸ گونه اصلی روغنهای نباتی در حدود ۱۱/۵ میلیون تن افزایش داشته باشد و این افزایش پس از کاهش ۳/۶ میلیون تنی فصل گذشته رخ خواهد داد . ما پیش بینی می کنیم که میزان رشد تولید این ۸ گونه روغنهای نباتی در نیمه اول این فصل به ۵/۲ میلیون تن می رسد که این بدان معنی است که میزان افزایش رشد تولید این روغنها از آوریل تا سپتامبر نیز بیشتر از حد انتظار خواهد بود .

باید به این نکته توجه داشته باشیم که اگر ذخایر کاهش یافته را در این معادله به حساب آوریم میزان رشد موجودیها به ۵/۹ میلیون تن تنزل پیدا خواهد کرد . چنین افزایشی برای تامین میزان تقاضا کافی خواهد بود ولی به اندازه ای نیست که کسری موجودیهای ذخیره سازی شده را تامین کند .

Telegram: @roghanir

نام تجاری سازنده sssss

با عضویت در سایت این امکان برای شما فراهم می شود تا آخرین تغییرات قیمت به شماره همراه شما پیامک شود .