شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

قیمتهای روغن نارگیل هنوز هم بصورت غیر متداولی بالاست و پیرو گزارشات رسمی میزان موجودیهای ذخیره روغن نارگیل در کشورهای تولید کننده و همچنین در اروپا هنوز هم بسیار کم است . از آنجائیکه قیمت روغن نارگیل در مقابل روغن پالم کرنل در حدود ۶۰۰ دلار در هر تن بیشتر است . مصرف کننده ها و خریداران عمده میزان خریدهای خود را به حداقل کاهش داده اند . قیمتهای فروش روغن پالم کرنل در روتردام در طی ۲ هفته اخیر در حدود ۳۰۰ دلار افزایش پیدا کرد و این افزایش همزمان با روند صعودی قیمتهای روغن پالم رخ داد .

قیمتهای روغن آفتابگردان به دلیل کاهش میزان موجودیهای صادراتی در باقیمانده امسال افزایش پیدا کرد و لیکن روغن کلزا برای تحویل در آینده نزدیک در اروپا ۴۰ تا ۵۰ دلار گرانتر از روغن آفتابگردان در حال خرید و فروش است .

روند صعودی قیمتهای روغن زیتون در اروپا همچنان ادامه دارد . قیمتهای روغن زیتون برای تحویل در آینده نزدیک در طی ۲ هفته اخیر ۱۶۰ دلار افزایش پیدا کرد . بارشهای مفید باران در روزهای اخیر که در اندولوسیا بارید باعث بهبود دورنمای وضعیت تولید روغن زیتون گردید . این بارشهای باران باعث بهبود وضعت محصولات زیتون در فصل آینده خواهد شد . باید به این نکته اشاره کنیم که میزان موجودیهای ذخیره روغن زیتون در اسپانیا بسیار کم است بخشی از دلیل این کمبود افزایش زیاد میزان تقاضا بخصوص از کشور ایتالیا می باشد .

Telegram: @roghanir

نام تجاری سازنده sssss

با عضویت در سایت این امکان برای شما فراهم می شود تا آخرین تغییرات قیمت به شماره همراه شما پیامک شود .