سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵

در بازار فروش نقدی کلزا در حدود ۵ تا ۸ یورو بالاتر از قیمتهای فروش آتی Matif معامله شد .

بنا به گزارشاتی که به دست ما رسیده صنایع روغنکشی در حال دست و پنجه نرم کردن برای تامین کلزای مورد نیاز خود می باشند . میزان روغنکشی های کلزا کاهش بسیار زیادی پیدا کرده زیرا قیمتهای کلزا بسیار بالاست . ضرب آهنگ کنونی میزان روغنکشی های اتحادیه اروپا تداوم نخواهد داشت زیرا میزان موجودیهای کلزای اتحادیه اروپا کافی نیست .

با وجود اینکه واردات کلزای اتحادیه اروپا از استرالیا در حال افزایش چشمگیری می باشد ولیکن میزان تقاضای مصرف کننده ها و صنایع روغنکشی باید برای این فصل جیره بندی شود . این باعث تقویت قیمت محصولات قدیمی گردیده است و این امکان وجود دارد که میزان موجودیهای ذخیره کلزا در پایان این فصل کاهش بسیار چشمگیری پیدا کند بخصوص در صورتی که آب و هوای نامناسب باعث تاخیر در برداشت محصولات گردد .

به هر حال این امکان وجود دارد که قیمتهای کلزا در اتحادیه اروپا و بازار جهانی از ماه آوریل تا می به بعد تحت تاثیر کاهش قیمتهای روغن پالم و روغن سویا قرار گیرد . در حال حاضر میزان موجودیهای جهانی ذخایر روغن پالم همچنان روند نزولی دارد . ما انتظار داریم که کسری میزان موجودیهای جهانی روغنهای نباتی حداقل تا ماه مارس سال ۲۰۱۷ ادامه داشته باشد .

ما تخمین می زنیم که افزایش تولید سالیانه میزان تولید جهانی روغن پالم از ماه آوریل یا می به بعد سرعت بیشتری پیدا کند ولی باید به این نکته اشاره کنیم که افزایش میزان جهانی ذخایر روغن پالم در ۳ ماه آوریل تا ژوئن محدود خواهد بود .

دورنمای افزایش بسیار زیاد میزان تولید و موجودی ذخیره های روغن پالم در حد فاصل میان ماه جولای تا دسامبر سال ۲۰۱۷ می تواند تاثیر بسیار زیادی در قیمتهای روغنهای نباتی و همچنین بر قیمتهای دانه های روغنی پربازده مانند کلزا داشته باشد .

منبع : Oilworld.biz

نام تجاری سازنده sssss

با عضویت در سایت این امکان برای شما فراهم می شود تا آخرین تغییرات قیمت به شماره همراه شما پیامک شود .