شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

قیمتهای فروش کلزا در ۳۱ ژانویه تحت فشار زیادی قرار گرفت . بیشتر این فشار در مرحله اول معاملات بود و باعث شد که کنجاله سویا بهبود پیدا کرد . کاهش ارزش واحد پول آمریکا (دلار) یکی از دلایل افزایش قیمتهای فروش آتی در بازار بشمار می آید .

کاهش ارزش دلار آمریکا یکی از دلایل افزایش قیمتهای فروش آتی در بازار محسوب می شود .  قیمتهای فروش کلزا در ۳۱ ژانویه تحت فشار زیادی قرار گرفت (در Matif) بیشتر این فشار در مرحله اول معاملات رخ داد و باعث شد که قیمت کلزا در حدود ۱۱/۷۵ یورو کاهش معامله شود .

احتمالا یکی از دلایل کاهش قیمت کلزا این است که کشاورزان مقادیر زیادی از کلزای قدیمی خود را بفروش رساندند . از نظر کلی میزان موجودیهای کلزای در باقیمانده این فصل بسیار کم خواهد بود زیرا میزان تولید کلزای اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ کاهش بسیار زیادی داشت و میزان روغنکشی کلزا نیز تا ماه دسامبر بسیار بیشتر از حدی بود که انتظار می رفت .

میزان واردات کلزا در اتحادیه اروپا تا ماه دسامبر کمتر از حدی بود که انتظار می رفت ولی اکنون میزان واردات روند صعودی به خود گرفته است و تقریبا همه این واردات از استرالیا و کانادا به اتحادیه اروپا صادر می شود .

قیمت فروش آتی روغن پالم خام مالزی در ۳۱ ژانویه با اندکی کاهش در قراردادهایی که تحویل آن در ماه مارس است به ۳۱۰۰ رینگیت و در قراردادهای ماه آوریل سال ۲۰۱۷ به ۳۰۲۹ رینگیت تنزل پیدا کرد .

منبع : Oilworld.biz

نام تجاری سازنده sssss

با عضویت در سایت این امکان برای شما فراهم می شود تا آخرین تغییرات قیمت به شماره همراه شما پیامک شود .